Arduino Sıcaklık ve Işık Sensörü LCD Ekran

Bir önceki yazımda Arduino ile sıcaklık sensörü kullanarak ortam sıcaklığının LCD ekran üzerine yansıtılması konusuna değinmiştim. Bu yazıda ise sıcaklık sensörü yanında ışık şiddetini ölçerek iki sensörden gelen değeri LCD ekrana yansıtılmasını inceleyeceğim.

Bu projede farklı olarak iki adet potansiyometre kullanılacak. Birinci potansiyometre lcd ekran üzerindeki gerilimi ayarlamak diğeri ise lcd ekranın parlaklığını ayarlamak amacıyladır.

Devre şeması aşağıdaki resimde görüldüğü gibi tasarlanmaktadır. Arduino LCD Temperature Light Sensor

Sıcaklık ve Işık için sensörlerimiz arasındaki bağlantı şemanın sağ tarafında görüldüğü şekildedir. LCD ekran çeşitliği nedeniyle yukarıdaki devrede yer alan lcd ekrandaki ilerleme soldan sağa 1->16 olacak şekildedir. Eğer bende olduğu gibi farklı bir ekrana sahipseniz devreyi board üzerine yerleştirip kabloları tam tersi pozisyonda bağlayabilirsiniz. Benim devremdeki ekran yerleştirmeyi aşağıda bulabilirsiniz.

Kodlamaya gelirsek ;

#include “LiquidCrystal.h”
#include “Limits.h”

const int sensorL  = 0; 
const int sensorT = 1; 
int valorSensorL  = 0;  
int valorSensorT = 0;  
int menorValorT  = INT_MAX;  
LiquidCrystal lcd(9, 8, 5, 4, 3, 2); 
void setup()

{  lcd.begin(16, 2);  }
void loop()

{
  valorSensorL  = analogRead(sensorL);
  menorValorT  = INT_MAX; 
  for (int i = 1; i <= 8; i++)

{
    valorSensorT = analogRead(sensorT);  
    valorSensorT *= 0.54 ;
    if (valorSensorT < menorValorT)

{      menorValorT = valorSensorT;    }   
   delay(150);
  }  
  lcd.clear(); 
  lcd.print(“Sicaklik: “);
  lcd.print(menorValorT);
  lcd.write(B11011111); 
  lcd.print(“C”);

  lcd.setCursor(0,1);
  lcd.print(“Isik: “);
  lcd.print(valorSensorL); 
  delay(2000); 

}

Kodlamayı tamamladıktan sonra Arduino IDE üzerinden kodu yükledikten sonra sonuç aşağıdaki gibi görünecektir.

IMG_20151202_113525.jpg


Arduino Sıcaklık ve Işık Sensörü LCD Ekran’ için 2 yanıt

    1. Selamlar,

      Includes kısmında kullandığınız kütüphanelerin isimlerinin tanımlandığı alanı belirtiyorsunuz. Belirttiğiniz kütüphane isminin veya “” işaretleri arasında yazılı olmasına dikkat etmeniz gerekli.

      Beğen

Yorum bırakın